سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فریلنسر برنامه نویس موفق

فریلنسر برنامه نویس موفق

برنامه نویس فریلنسر یک شغل محبوب میباشد که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و شکل گیری کسب و کارهای دیجیتال، هر کسب و کار بزرگ یا کوچکی نیازمند این افراد میباشد . استفاده از وب‌سایت‌، شبکه‌های اجتماعی، چت بات و سایر تکنولوژی‌های مرتبط فرصت ویژه‌ای برای افرادی که به عنوان برنامه ‌نویس فریلنسر مشغول به کار هستند ‌فراهم آورده است.

با توجه به نیاز روزافزون کسب و کارها و هزینه‌های بالای استخدام یک کارمند تمام وقت برای رفع این نیاز، کسب و کارهای فریلنسری در این حوزه رشد چشمگیری داشته‌اند. که در پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ بومران به آن اشاره شده است.

برنامه ‌نویس فریلنسر افرادی هستند که با چند کارفرما در پروژه‌های مختلف همکاری دارند. انتخاب مدل کسب و کار فریلنسری برای یک برنامه‌نویس مزایایی را به دنبال دارد این مزایا عبارتند از:

برنامه نویسی فریلنسری چه مزایایی دارد

  • این شما هستید که انتخاب می‌کنید با چه کسی همکاری کنید.
  • می‌توانید تعیین کنید که کار شما بر مبنای ساعت کاری باشد یا انجام پروژه
  • شما هستید که تصمیم می‌گیرید کجا، چگونه و در چه زمانی کار کنید.
  • می‌توانید از نرم‌افزارها و سخت افزارهایی که با آنها راحتر هستید استفاده کنید.
  • مجبور نیستید خود را محدود به یک زبان برنامه‌نویسی مشخص کنید. شما در انتخاب پروژه مختارید. جتی در بعضی موارد وابسته به نظر کارفرما برای انجام یک پروژه می‌توانید زبان برنامه‌نویسی را خودتان انتخاب کنید.

 برنامه نویس آزادکار  چه معایبی دارد

  • از حقوق ثابت و امنیت شغلی کافی برخوردار نیستند.
  • به خاطر نداشتن ارتباط دائم با یک موسسه و یا تیم برنامه‌نویسی ممکن است از دانش روز و ترندها غافل بمانید.
  • در کسب و کارهای حضوری فرصت رقابت سالم، یادگیری و استفاده از تجربیات دیگران بیشتر فراهم است.

بطورکلی هرکدام از مدل‌های کسب و کار فریلنسری و یا تمام وقت مزایا و معایب خود را دارند. شما باید بدانید که کدام مدل کسب و کار برای شما مناسب است و شما را به اهدافتان نزدیک‌تر می‌کند.

پیش‌نیاز شروع  برنامه نویس فریلنسر

انتخاب مدل کسب و کار فریلنسری انتخاب ساده‌ای نیست. برای ورود به این حوزه قبل از هر چیز باید دانش خود را در زمینه‌ی برنامه‌نویسی گسترش دهید. هر چه بیشتر بدانید موقعیت‌های کاری بیشتری خواهید داشت. برای کسب این دانش می‌توانید از یکی از روش‌های  زیر استفاده کنید:

  • آموختن دانش آکادمیک از طریق دانشگاه
  • استفاده از منابع موجود به روش خود آموز
  • عضویت در بوت کمپ‌ها

در سایت فریلنسری دورکار بومران نیز میتوانید پروژه دریافت کنید.انتخاب هر یک از این روش‌ها وابسته به میزان بودجه‌ی شما، زمان ، میزان دسترسی به تکنولوژی و درآمد مورد انتظار شما دارد. استفاده از هرکدام از این روش‌ها شما را از به‌روزرسانی دانسته‎‌ها بی نیاز نمی‌کند. دانش برنامه‌نویسی هر روز در حال رشد و تغییر است. شما باید از این تغییرات آگاه باشید و آنها را به کار ببندید.

برخی از افراد به غلط تصور می‌کنند که داشتن یک کسب و کار فریلنسری به معنی داشتن زمان بیشتر برای تفریح و سرگرمی است. اما جالب است بدانید که تنها افرادی می‌توانند در این مدل کسب و کار موفق عمل کنند که سختکوش، منظم و صبور باشند. در این بخش قصد داریم بطور ویژه در مورد راه‌اندازی کسب و کار فریلنسری برای برنامه نویس‌ها صحبت کنیم. برای اینکه یک فریلنسر برنامه نویس موفق باشید به شما پیشنهاد می‌شود مراحل زیر را به دقت اجرا کنید.

یاد گیری زبان‌های برنامه نویسی 

قدم اول برای راه‌اندازی کسب و کار فریلنسری داشتن دانش آن است. به عنوان یک برنامه نویس باید حداقل در یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی تبحر داشته باشید. در حال حاضر زبان برنامه‌نویسی payton بسیار مرسوم و مورد توجه است. با این وجود زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر شامل Java, PHP, JavaScript, Swift, C#, C, C++, Ruby

نیز همجنان کارآمداند. هرچه قدر دانش شما در این حوزه وسیع‌تر باشد و به زبانهای برنامه نویسی بیشتری مسلط باشید، شانس بیشتری برای جذب مشتری خواهید داشت.دبرای  انجام پروژه نیز میتوانید پروژه برنامه نویسی دریافت کنید.

تقویت مهارت‌های متناسب 

پس از اینکه حداقل‌های لازم را به عنوان یک برنامه‌نویس بدست آوردی، وقت آن رسیده تا در مورد موقعیت‌های کاری موجود اطلاعات کسب کنید. با جستجو در فضای مجازی و آگهی‌ها مهارت‌هایی که بیشتر مورد نیاز کسب و کارها است را شناسایی کنید. بیشتر به دنبال موقعیت‌هایی باشید که با زبان‌های برنامه نویسی‌ای که می‌دانید متناسب باشد. برای مثال در سال گذشته ماشین لرنینگ و دیتا ساینس دو دانش پرکاربرد در حوزه‌برنامه نویسی بوده که با استقبال بسیار زیاد مخاطبان روبه‌رو شده است. دانستن‌مهارت‌های مرنبط با این تکنولوژی، زبان برنامه‌نویسی متناسب با آن و نحوه‌ی کارکرد آن می‌توند موقعیت‌های بی‌نظیری را برای شما فراهم کند.

وضع قوانین اساسی

به عنوان یک فریلنسر برنامه نویس شما رئیس خود هستید. این ماهیت کسب و کارهای فریلنسری ممکن است شما را به سمت تنبلی و بی مسئولیتی صوق دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، قوانین اساسی ای را بر اساس مدل زندگی خود وضع کنید و به آنها پایبند بمانید. وابسته به پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنید این قوانین تکمیل می‌شوند. شما باید برای جلسات، به روزرسانی‌ها و زمان تحویل برنامه مشخص داشته باشید.

 نمونه‌های کارهای آنلاین

منظور از نمونه‌ی کاری آنلاین، ایجاد یک رزومه در دسترس برای مشتریان است. برای اینکه خودتان را به کارفرماها معرفی و اعتماد آنها را جلب کنید باید مهارت خود را به آنها نشان دهید. ایجاد یک پایگاه مشخص در فضای مجازی و قرار دادن نمونه کارهایی که تاکنون انجام داده‌اید می‌تواند تا حد زیادی اعتماد مشتریان را جلب کند. بعد از ارائه‌ی نمونه کارها درگاه‌های ارتباطی ای را برای مشتریان تغیین کنید که بتوانند از طریق آن با شما در تماس باشند. این درگاهها می‌تواند شامل لینک اتصال به اکانت شخصی شما در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و یا شماره تماس باشد.برای بهترین مشاور بازاریابی آنلاین نیز می توانید با بومران در ارتباط باشید.

شناخت مخاطبان 

برای اینکه درآمد مناسبی از کسب و کار فریلنسری داشته باشید باید مخاطبان خود را بشناسید و با ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب اگر این افراد در صورت لزوم از شما در پروژه‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کنند. مخاطبان شما افرادی هستند که در حوزه‌ی دانش و مهارت شما فعالیت می‌کنند. برای مثال اگر در زمینه‌ی ماشین لرنینگ تخصص دارید شرکت‌هایی که بر روی هوش مصنوعی کار می‌کنند موقعیت مناسبی برای شما هستند. با جمع آوری اطلاعاتی از قبیل سن، جنسیت، منطقه‌ی جغرافیایی و حوزه کاری می‌توانید مخاطبان خود را دسته‌بندی کنید و با آنها مرتبط شوید.

گسترش راهای ارتباطی

ایجاد ارتباط صحیح با مشتریان یکی از بخش‌های مهم کسب و کارهای فریلنسری است. به عنوان یک فریلنسر برنامه‌نویس اگر نیازهای مشتریان خود را به درستی متوجه نشوید نمی توانید پاسخ درستی در ارتباط با آن داشته باشید. بنابراین علاوه برمهارت‌های علمی مهارت‌های ارتباطی نیز در موفقیت شما تاثیرگذار است. برای تقویت این مهارت‌ها آموزش‌های بسیاری وجود دارد. در کنار این آموزش‌ها لازم است مرتبا تمرین کنید.